2023 yilda Markaziy Osiyo yuk tashuvlari bozoridagi ijobiy tendensiyalarga erishildi va bu xalqaro tashuvlar tarmog‘ida mintaqa davlatlarining tranzit ahamiyatini ortishi bilan bog‘liq, deb ta’kidlagan nashrda.
"O‘zbekiston yetakchisi Markaziy Osiyoni global transport tizimiga yagona hudud sifatida integratsiya qilish zarurligini muntazam ta’kidlab keladi. Muhim voqea sifatida uning 2017 yil sentabr oyidagi BMT Bosh Assambleyasining 72-sessiyasidagi nutqini keltirish mumkin. Xususan, Prezident Markaziy Osiyo mintaqasi O‘zbekiston tashqi siyosatida ustuvor yo‘nalish ekanligini qayd etib, mintaqa davlatlari rahbarlarining Maslahat uchrashuvlarini tashkil etish taklifini ilgari surdi. Shundan beri Ostona, Toshkent, Bishkek, Avaza, Cho‘lpon-Ota va Dushanbe shaharlarida 6 ta shu kabi yig‘ilishlar o‘tkazildi", – deyiladi materialda.
Shuningdek, O‘zbekiston prezidentining tashabbusi bilan 2018 yilda Toshkentda bo‘lib o‘tgan xalqaro konferensiyada Markaziy Osiyo transport koridorlarining strategik istiqbollari muhokama qilindi.
Maqolada yakunida, "Umuman, O‘zbekistonning ustuvor yo‘nalishlarida mintaqa transport rivojlantirish alohida o‘ringa ega va mazkur sohada o‘z oldiga katta marralarni qo‘ygan. Jahon bankining prognozlariga ko‘ra, O‘zbekistonning tranzit yuk o‘tkazish salohiyati 2030 yilga borib 4,4 barobarga ortadi, transport sohasiga kiritilayotgan investitsiya hajmi 46,7 milliard dollarni tashkil etadi", – deb yozilgan.