BMW dvigateli bilan jihozlangan va an’anaviy yonilg‘ida ishlovchi avtomobil 2021 yilda Slovakiyaning ikkita aeroporti o‘rtasida uchish va qo‘nish uchun uchish-qo‘nish yo‘laklaridan foydalangan holda 35 daqiqalik parvozni amalga oshirdi. Avtomobildan samolyotga o‘tish ikki daqiqadan ko‘proq vaqtni oldi.
Endilikda uning dizayni asosidagi transport vositalari Xitoyning «aniq geografik mintaqasida» qo‘llanadi. Tsanchjouda joylashgan Hebei Jianxin Flying Car Technology Company kompaniyasi noma’lum hududda AirCar ishlab chiqarish va ishlatish uchun eksklyuziv huquqlarni qo‘lga kiritdi. Kompaniya boshqa Slovakiya samolyot ishlab chiqaruvchisidan oldingi xariddan so‘ng o‘zining aeroporti va parvoz maktabini qurgan.
Elektr transport vositalarini rivojlantirishda yetakchi bo‘lgan Xitoy uchar transport uchun yechimlarni faol ravishda ishlab chiqmoqda. O‘tgan oyda Autoflight Shenchjen va Chjuxay shaharlari o‘rtasida yo‘lovchi dronining sinov parvozini amalga oshirdi. Avtomobilda uch soat davom etadigan yo‘l bortda yo‘lovchilar bo‘lmagan bo‘lsa-da, 20 daqiqada yakunlangan. 2023 yilda Xitoyning eHang kompaniyasi o‘zining elektr uchar taksisi uchun Xitoy rasmiylaridan xavfsizlik sertifikatini oldi.
Ushbu dronga o‘xshash yo‘lovchi samolyotlaridan farqli o‘laroq, AirCar vertikal ravishda uchmaydi yoki qo‘nmaydi va uchish-qo‘nish yo‘lagini talab qiladi. KleinVision texnologiya qanchaga sotilganini oshkor qilmadi. AirCar 2022 yilda Slovakiya transport boshqarmasidan parvozga yaroqlilik sertifikatini oldi va bu yil Mr Beast tomonidan YouTube’da e’lon qilingan videoda namoyish etildi.
Ushbu transport turida infratuzilma, tartibga solish va texnologiyani jamoatchilik tomonidan qabul qilish nuqtayi nazaridan sezilarli to‘siqlar mavjud. «Shaxsiy transportning yangi dunyosi ajoyib tenglashtiruvchi vazifasini o‘tamoqda», dedi aviatsiya bo‘yicha maslahatchi Stiv Rayt. Sektorni tartibga solish bo‘yicha global sa’y-harakatlar «hammani so‘roq ostiga qo‘yish uchun butunlay yangi savollar to‘plamini topishga shoshiltirib qo‘ydi». «Shu nuqtayi nazardan, G‘arb ba’zan ishni sekinlashtirishi mumkin, chunki bu yangi mashinalarni eski toifalarga siqib chiqarishga harakat qilish bo‘yicha biroz vasvasa mavjud», deya qo‘shimcha qildi Rayt.
AirCar sotilishi Xitoyning ham uchar mashinalar bilan ham shunday qilishga tayyorlanayotgani haqida savollar tug‘dirishi mumkin. Raytning ta’kidlashicha, AirCar kabi prototiplar «qiziqarli», ammo haqiqat «navbatlar, bagaj tekshiruvlari va boshqa narsalar bilan» oddiyroq bo‘lishi mumkin.